středa, října 22, 2014

HOW I STARTED TO RUN


Často se ptáte na to, jak jsem začala běhat. Článek na toto téma se mi momentálně bude psát asi docela těžko, protože jsem měla teď takové zvláštní období, kdy jsem měla k běhu naprostou averzi a běhala jsem jen proto, abych se nedostala úplně z kondice a nemusela tak všechno podstupovat od začátku. Teď to ale vypadá, že jsem zpět a že mě to zase začíná bavit. Jak jsem tedy začínala?

S běháním je to stejné, jako když se rozhodnete, že přestanete kouřit. Musíte se v minutě rozhodnout a začít jednat, takže platí tedy přísloví "co můžeš udělat hned, neodkládej na zítřek", protože jinak můžete začátek odkládat do nekonečna. Přesně tak to bylo u mě, loni začátkem listopadu, byl takový pěkný podzimní večer a manžel se mě zeptal, jestli bych si s ním nešla zaběhat, tak jsem šla.


Začátek byl naprosto šílený, neuběhla jsem ani kilometr bez přestávky a cítila jsem se příšerně, ale nevzdala jsem to. Začala jsem běhat tak třikrát týdně (dodnes nechápu jak jsem mohla být ochotná vstávat v té tmě a zimě a jít ven běhat, ale přineslo to ovoce) 2-3 km. Asi po dvou týdnech se začaly pauzy mezi během a chůzí zkracovat a začalo se to více podobat indiánskému běhu (s klasickým během to nemělo nic společného).

Postupně jsem začala přidávat i pětikilometrové trasy a asi až po dvou měsících pravidelného běhání jsem byla schopná uběhnout tři kilometry bez přestávky.

V lednu už jsem zvládla pět kilometrů bez přestávky a začínala se sedmikilometrovou trasou. Můj manžel tou dobou pořádal pravidelné nedělní výběhy s Rungo.cz a začal mě lákat ať se k nim přidám. Přeci jen ale běhali 10 km což mi připadalo ještě relativně hodně. K jejich skupině jsem se tedy přidala až začátkem března, kdy začalo být hezké jaro. Po prvním společném běhu jsem pochopila kouzlo společného běhání. Navzájem se lidi popohání, povídají si a stane se z toho zábava.

Od té doby jsem běhala třikrát až čtyřikrát týdně velmi intenzivně a začala jsem se cítit skvěle. Přebytečná kila šla dolů a fyzička nahoru. Přihlásila jsem se na závod We Run Prague a stanovila si, že těch 10 km uběhnu pod 1 hodinu, což se mi povedlo, ale stálo mě to všechny síly a nakonec i motivaci k běhání. Po závodu přišel útlum, ztráta energie a chutě běhat. Běhala jsem z naprostého donucení jenom proto, abych celý ten proces nemusela podstupovat zase od začátku. Trvalo to necelé dva měsíce až do minulé soboty. Bylo nádherně, padalo listí a tak jsem vyrazila sama na 12 km a hrdě mohu přihlásit, že jsem zase zpět! :-)

SHARE:

14 komentářů

  1. Moc pěkný článek :) já fanoušek běhání moc nejsem, ale občas si zaběhat jdu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Aaaaw toto sa tak dobre cita :)) Ja som taky zacinajuci bezec - este vo faze utrpenia. Beham od zari a okrem behu este cvicim jogu a chodim na poledance, takze na beh som si vyhradila len jeden den v tyzdni - a to i preto, ze ma beh strasne vynici a nasledujuce tri hodinu po nom nie som schopna normalne fungovat a len tak lezim a tesim se, ze som to prezila.
    Je teda pravda, ze sa vzdy snazim zabehnut co nalepsi vykon. Striedam beh s chodzou a moj doterajsi rekord je 7km za 37 min. Vobec ma vsak beh netesi, prave naopak...ale nevzdavam to a dufam, ze sa to coskoro zmeni.
    Moj ciel je zabehnut napr tych 7 km bez vyplutia duse a idealne tak, ze by som popri behu sa vladala este aj rozpravat :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 7 km za 37 minut není ale vůbec špatný výkon, super:-). Já jsem se naučila, že mám běhat už jen podle sebe, protože to splňování nějakých cílů mě nehorázně vyčerpává :-).

      Vymazat
  3. Klobouk dolu, ja jsem zacala behat nedavno a zatim jsem beh povesila na hrebik, snad se to zlmi, ale souhlasim s tim "ted a tady", to totiz nejde odkladat na neurcito, na pak ;-) bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný článek:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Obdiv, taky už musím konečně začít!

    OdpovědětVymazat
  6. Sliby tedy fakt plníš. Díky, početla jsem si, pěkně napsané.

    OdpovědětVymazat
  7. Jen neprestavej segra! Jsi muj vzor v tom jak neuveritelne jsi se zlepsila 💪😊

    OdpovědětVymazat
  8. Super článek, jako všechny běhací, alespoň pro mě <3 začátky byly vtipné, ale pomohlo mi to dostat se do pohody a i zpět do kondice.. i když pořád se považuju za začátečníka, běhám kolem 6km a snažím se aspoň 2-3x týdně, což mi poslední dobou moc nevychází, ale o to větší nadšení mám z každého běhu, občas to chce vydechnout, jak sama říkáš ;-) můžu Tě najít na nike+ ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No asi můžeš, ale moc s tím neumím, myslíš tu aplikaci ne? Já ji vždycky jen zapnu (teda jen dvakrát jsem ji zapnula) a jdu :-)

      Vymazat

© Changing room. All rights reserved. kopírování obrázků bez souhlasu autora je zakázáno.
Blogger templates by pipdig