INSTAGRAM

čtvrtek, června 13, 2019

INSTAGRAMOVÉ A BLOGOVÉ SPOLUPRÁCE


Žijeme v době (bohužel i bohudík), kdy se dají na sociálních sítích vydělat moc pěkné peníze nebo přinejmenším kapesné. Ti z nás, kteří na tom ještě nejsou tak, že by si postováním fotek a videí vyloženě vydělávali, za to dostávají alespoň moc pěkné dárečky. Jak by také ne, vždyť svými příspěvky ovlivňují velkou masu lidí. A tady vzniká právě ten kámen úrazu.... označovat spolupráci jako reklamní příspěvek nebo neoznačovat? A pokud ano, do jaké míry?


Počínaje včerejším dnem se mi totiž na Instagramu orevřely nové možnosti. Mé příspěvky dostaly možnost, abych je začala označovat jako placenou spolupráci s tou a tou značkou, a dokonce té značce povolila přístup, aby se mohla podívat na mé statistiky. Moc českých účtů tuhle možnost nemá (popravdě nevím podle čeho to Instagram určuje, ale jednou tam dojdeme všichni), ale v zahraničí je to celkem běžná věc. Původně jsem si dokonce myslela, že to třeba mají jen účty s půl milionem sledujících, ale jak vidíte, mám tohle nastavení i já s "pouhými" osmi tisíci.


Mám hodně spoluprací a jsem za ně moc vděčná, i když je pravda, že těch placených zas tolik není. Všechny své spolupráce poctivě označuju a to tak, že ke každé fotce přidávám hashtag spolupráce. Dosud jsem označovala tímto způsobem vše, co jsem buď dostala nebo za co jsem dostala zaplaceno. Teď mám tedy výhodu v tom, že placenou spolupráci od té barterové poznáte tak, že bude v záhlaví  příspěvku na Instagramu označená jako "Placené partnerství s...". Barter budu i nadále označovat hashtagem spolupráce, tak jako doposud...


V zahraničí to ale už tak jednoduché není. Dneska jsem si dokonce přečetla článek o tom, jak jedna německá blogerka skončila před soudem za to, že na Instagramu označila produkty, které měla na fotce na sobě, a za které sama zaplatila, ale už obrázek neoznačila jako "reklamu", přestože se o žádnou reklamu podle ní nejednalo. Bohužel soud z velké části prohrála a musela zaplatit tučnou pokutu. Takže jak se potom stavět k něčemu takovému? Označovat nebo neoznačovat? Protože přeci i tím, že si něco koupíte třeba v Mangu a označíte to na fotce, ovlivňujete určitý počet lidí, takže vlastně děláte reklamu. Nebo co když se s konkrétní značkou domluvím, že za určitý obnos peněz zveřejním tři fotky na svém profilu, ale pak chci věc dál nosit a dál ji fotit? Je to spolupráce nebo není? Jak se na tohle vůbec koukáte vy a jste naštvaní, když někdo spolupráci neoznačí? Já zastávám názor, že obecenstvo není hloupé, že přeci pozná co je reklama a kdyby náhodou ne, myslím si, že většina influencerů (tedy hlavně u nás) by nědoporučila svým sledujícím nic, co by si sama nekoupila.


* Článek obsahuje spolupráci se značkou F&F

Co mám na sobě: Šaty, bunda, kabelka, boty: F&F / klobouk, brýle: Mango

/ Ph Styleofbecca.com / 
SHARE:

3 komentáře

  1. adorable outfit.

    http://www.amysfashionblog.com/blog-home

    OdpovědětVymazat
  2. strašne ma bavia takéto články, kde nám "obyčajným" ľuďom priblížite ako to v blogerskom svete chodí :P

    WHEN PIGS FLY

    OdpovědětVymazat

© Changing room. All rights reserved. kopírování obrázků bez souhlasu autora je zakázáno.
Blogger templates by pipdig